Monday, May 25, 2009

Riadah Bermisi

Selepas beberapa lama tak dapat bersukan dan beriadah, aku akhirnya dapat meluangkan sejam setiap hari untuk bersukan. Misi untuk mengurangkan berat badan mesti diteruskan by hook or by crook... Semangat ni! Hehe... Aku agak beruntung sebab office mate ajak bermain squasy setiap selasa. Selain squasy, kami juga berselang-seli main pingpong. Main squasy memang memenatkan, apa lagi untuk orang baru macam aku yang main semata-mata untuk keluarkan peluh; nak menang jauh sekali.. Hehe... Tapi dalam pingpong rasanya masih ada harapan untuk berpeluh dan menang... Hehe...


Pada hari-hari lain selain hari Selasa, aku meluangkan masa untuk jogging di kompleks sukan di bandar baru bangi. Ramai jugak orang ramai yang jogging di sini, jadi bersemangat la juga nak teruskan jogging tu walaupun kadang2 sangat penat. Maklumlah, badan aku macam kereta yang dah 5 tahun tak bergerak. Bila sekali nak bergerak, kemain seksa lagi. Hehe... Bagaimanapun, alhamdulillah dapat juga aku habiskan sekitar 5 round trek tu setiap kali jogging.
----
Hari ni, aku sampai lewat sekitar 6.30 petang. Nak berjogging di trek balapan nampak tak berbaloi. Jadi aku menukar lokasi ke court basketball yang terletak betul2 di pintu masuk kompleks sukan ni. Terdapat beberapa orang adik2 sedang main passing2 bola ragbi di court tersebut. Aku pun mulakan jogging di court tu setakat 5-6 pusingan since masa pun dah lewat.--
----
Tiba2 aku terpandang tiang basketball tu. Agak sayu mata memandang since aku pun sorang basketball player. Akibat vandalisme pihak tertentu, ring tiang basketball tu dah lenyap. Tak tau la siapa yang hebat sangat buat slamdunk kat situ, tapi yang nyata tiang di kedua-dua belah court telah rosak dan tak boleh digunakan lagi. Sayang sekali. Patutnya masyarakat kita kena lebih berkesedaran menjaga harta benda awam sebab semua orang pun ada hak untuk menggunakannya. Harap satu hari nanti, court ni akan dapat digunakan seperti biasa.

1 comment: